NOTICIES
CursesTrail
 Croniques
Croniques de les curses realitzades...
Curses trail
 Planol curses
Planol interactiu de les curses...
Calendari
Tuga Trail

Son les 7:30, sona el despertador i com el nen petit que s’espera despert a que arribin els reis, deixin els regals a casa i no pot tancar els ulls pràcticament en tota la nit fins que el cansament t’obliga a descansar; hem llevo havent dormit molt poques hores. I es que es la meva primera cursa de trailrunning i els nervis els porto de fa dies a sobre, encara que externament no ho mostro. Hem llevo, faig una dutxa ràpida i esmorzo algunes galetes i llet amb cacau per a tenir l’energia necessària però sense anar tip a la cursa…

A les 8 passo a buscar al meu company l’Enric Ruiz i el seu cosí Jose i ens dirigim cap a Castellolí. Els ànims estan a tope, el Jose ens explica que s’està preparant per anar a la Transvulcania i que per ell això es un entrenament. Estic a anys llums d’aquest nivell jo, nomes fa 4 mesos que corro i si per mi 20km es una bestialitat… els 80km que es farà el Jose a la Transvulcania es un nivell al que ara per ara no hem veig capacitat per realitzar.

Ja estem a Castellolí, es nota l’ambient a cursa, veiem els primers corredors recollint els dorsals i començant a escalfar. Nosaltres fem el mateix, agafem la bossa del corredor amb el nostre dorsal, ens el col•loquem juntament amb el chip a les bambes i escalfem pels voltants. Mentre escalfem ens trobem a 2 companys més que participen a la cursa, el Franc Jimenez I el Toni Claramunt. Ara ja estem tots, ja podem anar a la sortida per agafar una bona posició.

Tuga trail

Comença la cursa! Uns 400 corredors comencen a córrer tots a la caça de fer un millor temps, arribar primer, o acabar la cursa. L’ambient es espectacular, tanta gent corrent per els corriols es una cosa que set queda gravada amb foc el primer cop que ho veus. Crec que estic situat entre els 100 primers, però tinc tants corredors, davant i darrera que es fa difícil saber a quina posició estic.

La cursa comença traspassant Castellolí i encaminant una pista que hi ha després de la piscina. Ràpidament arriba la primera pujada i de mica en mica ens anem col•locant segons les nostres forces i capacitats reals. La muntanya va posant a cadascú al seu lloc, es una de les lliçons que vaig aprendre en aquesta cursa!
Els primers quilometres realment vaig molt bé, estic gaudint com mai, i hem sento molt fort i tiro de cames i empenta per posar-me a darrera del Franc i avançar a l’Enric. Realment no estic al seu nivell, però hem sento fort i aquest tipus de corriols hem van molt bé per córrer i donar el màxim de mi.
La cursa va avançant i passem els primers avituallaments, veig isotònica i segueixo tirant, no vull perdre cap segon, tinc al Franc aquí al davant i intentaré que no s’escapi.

De mica en mica les forces comencen a disminuir i arribem en el que anomenen el cim de la cursa, amb la pujada mes forta, quant i arribo des de baix ja veig la filera de persones que com a formigues pugen caminant una trialera que es fa pràcticament impossible de pujar corrent per la seva inclinació. Agafo aire i començo a caminar muntanya amunt pensant que els entrenaments que havia fet de desnivell, m’ajudarien a fer la trialera sense problemes, però aquí arriba una de les lliçons de les curses de muntanya, entrenar les pujades caminant es tant o mes important que córrer… i peco de no haver entrenat aquest tipus de pujades. Quant per fi arribo a dalt, sento que he gastat gran part de les forces i tot i que tinc baixades i corriols, les cames ja no volen córrer i l’esforç dels primers quilometres hem passa factura en el quilòmetre 16.

En els últims avituallaments intento menjar alguna cosa, plàtan, taronja i veure isotònica però les cames estan com adormides, la força i velocitat que mostraven al principi de la cursa ja no hi son, no hem reconeixo, no entenc com en pocs minuts d’anar a màxim ara no soc capaç d’agafar el meu ritme i acabar aquests 2-3 quilometres que hem queden… Intento tirar de coco i hem comencen a avançar corredors, fins i tot m’atrapa l’Enric i veig com es va allunyant.
Arribo a l’últim avituallament i hem dic a mi mateix, quin objectiu tenies? Acabar avanç dels que ja saps que tenen millor ritme? NOO! El teu objectiu es acabar la cursa amb el millor temps que puguis i acostar-te als teus companys si pots! I després de pensar això hem relaxo i començo a gaudir de l’últim quilòmetre, poc a poc recupero ànims i forces, i quant veig l’ultima baixada i Castellolí al fons, les cames tornen a tirar fort i no deixo que ningú mes m’atrapi. Ja ho tenim, estic entrant al poble i la gent m’anima i tothom hem diu el mateix, que ja i soc!!!

Al final nomes he arribat 4 minuts mes tard que el Franc i 2 minuts més tard que l’Enric, estic entre els 150 primers i molt satisfet per l’experiència i la cursa realitzada.

La cursa a sortit perfecte, bon ambient, molt bon recorregut, molts avituallaments i complerts, i l’arribada espectacular, el millor avituallament de tots. REPETIREM.