NOTICIES
CursesTrail
 Croniques
Croniques de les curses realitzades...
Curses trail
 Planol curses
Planol interactiu de les curses...
Calendari
Rookietrail

Sona el despertador, aquest cop a les 7:00 del mati, porto 4 setmanes seguides de curses i llevar-se els diumenges per competir ja es una rutina més.

Esmorzo alguna barreta, fruita i agafo tot el material per la cursa. Avui la cursa es especial, ja que la faig al costat de casa a Òdena , soc amfitrió de la cursa i perquè a mes a mes aniré gravant amb la càmera… No se com sortiran els vídeos però es una motivació més per a córrer i gaudir.

Així doncs agafo trastos, cotxe i hem col•loco en 15 minuts a Òdena. Allà m’espera el meu company d’entrenaments que ja fa una estona que ronda per la zona. Agafo el dorsal, saludo als companys organitzadors de la cursa, i començo a escalfar i gravar.

El dia es d’aquells tristots, grisos que no saps si plourà o no, que donen ganes de quedar-se al llit i fer el mandra, però es perfecte per a fer una cursa ja que no passarem gens de calor i podrem córrer, nomes pensant en el circuit i la estricta competició. Per contra amb la boira no podrem gaudir del paisatge.

Rookietrail

Passem el control de meta i ens situem a l’arc de la sortida. Agafo la càmera, la poso ben amunt gravant el moment de sortida i comencem a córrer enfilant una pujada que traspassa una bonica urbanització. El primer quilòmetre es de pujada progressiva, es pot realitzar perfectament corrent a bon ritme i com que desprès venen trams plans, els capdavanters apreten de valent per a agafar bones posicions.

Ja passada aquesta pujada comencem a córrer per camps i petits boscos en una pista bastant plana, però que de tant en tant va pujant i anem guanyant de mica en mica desnivell. Jo amb càmera en ma, hem situo entre els 10 primers i agafo un ritme intens però còmode mentre vaig gravant escenes.

Del quilòmetre 3 al 7 la cursa comença a agafar mes intensitat i comencem a variar pistes amb corriols traspassant boscos i camps. Ens trobem amb algun tram de baixada per corriols dels estrets i ràpids que ens deixen gaudir de velocitat i vertigen als mes experimentats.

Passat el quilòmetre 7 comencem a pujar el Puig Aguilera, dividit en 2 pujades amb bastanta pendent però que es poden realitzar corrent. En aquest tram els que anem al top 10 ens comencem a dividir en grups i hem situo en solitari en la 7ª plaça. Es hora d’apretar les dents i pujar fort.

Rookietrail

Ja arribant al cim, aprofito un avituallament i agafo aigua. Es l’única parada que realitzaré a la cursa per veure, ja que nomes son 14 quilometres i com que la temperatura es suau, no necessito hidratar-me gaire.

I ara si, en el quilòmetre 9,5 arriba l’hora de la veritat, el descens del Puig Aguilera. La baixada hem sorprèn molt gratament ja que es una baixada molt tècnica i de les que els corredors amb experiència poden gaudir i els que no tenen tanta experiència, podran aprendre a descendir ràpid i millorar la seva tècnica. En un moment ens situem al peu de la muntanya però aquí no s’acaba això, i es que de regal tenim l’ultima pujada amb molta pendent per una pista en la que m’obliga a fer-la en part caminant.

Un cop superat aquest últim mur, ja nomes falta arribar a meta. Uns 2-3 quilometres plans i amb alguna baixada ens separen del arc tant ansiat. Agafo velocitat i realitzo ràpidament aquests quilometres traspassant primer boscos per corriols ràpids i finalitzant per asfalt per la urbanització que hem traspassat al començament de la cursa.

I immortalitzant l’arribada amb la càmera I la benvinguda del speaker de la cursa, finalitzo la Rookietrail gaudint molt del recorregut, descobrint nous camins, corriols molt divertits i compartint amb els amics i coneguts un fantàstic mati d’esport i natura. Cursa molt rapida i per resaltar amb una part de descens molt tècnica i divertida.