NOTICIES
CursesTrail
 Croniques
Croniques de les curses realitzades...
Curses trail
 Planol curses
Planol interactiu de les curses...
Calendari
Montserratskyrace

Hi han algunes curses que per coses que no tenen a veure amb la distancia o desnivell son especials, la Montserratskyrace es una d’aquestes curses. Ja des de la inscripció es nota aquell ambient de positivitat i d’èpica que tenen les grans curses. I es que córrer per Montserrat ja de per si es especial!

El diumenge comença molt aviat, a les 6:00 del mati concretament. M’aixeco i hem poso la roba que ja havia preparat el dissabte, agafo el material que necessitaré per la cursa i esmorzo una barreta energètica, una mica d’isotònica i un parell de torrades amb nocilla. Tot a punt per anar cap a Monistrol de Montserrat.

En 40 minuts arribo a la destinació, ja pel camí les vistes de les impressionants i màgiques formes de les roques de Montserrat hem van preparant pel que m’espera. Les ganes de començar cada cop es fan més evidents.

Entro a Monistrol, aparco i com ja es de costum vaig a fer una visita al cal roca. Segurament el cos s’ha acostumat a descarregar els nervis i com a mesura instintiva per a no tenir sorpreses durant la cursa…

Montserratskyrace

Un cop posat el dorsal i tota l’equipació faig un petit escalfament per la zona i hem col•loco a la sortida de la cursa. Per sorpresa meva, els participants s’ho prenent amb calma i no hi han empentes ni preses per a situar-se a les primeres posicions. Sospito que la duresa de la cursa fa que la gent sortirà mes calmada. Dit i fet, comença la cursa i no hem costa gaire situar-me al capdavant , estic entre els 50 primers i el ritme es alt però no hi han els típics esprints de les curses de curta distancia. Es nota que estem reservant forces.

Un cop sortits de Monistrol, comencem a enfilar muntanya amunt just al peu de Montserrat, els primers 4,5 quilometres es pugen ràpidament per una pendent bastant constant però de les que et permet córrer. Després arribem al primer avituallament on hem prenc el primer gel i aquí ja comença la festa, cada cop estem mes a prop de la canal de Sant Jeroni i les pendents cada cop son mes pedregoses i pronunciades.

Els corredors capdavanters estem mes o menys a prop, ningú s’ha desmarcat i ens anem observant a distancia i reservant les forces per la pujada i per el descens que hi haurà després. Anem seguint un bon ritme fins arribar al quilòmetre 11 on trobem el segon avituallament i comencem a escalar la canal de Sant Jeroni!

I si, he dit escalar perquè la cursa es converteix en una grimpada cap al cel de Montserrat, pujant per les parets relliscoses per la pluja i neu del dissabte. Vigilant amb les roques que de tant en tant es desprenien dels corredors que anaven mes amunt. Grimpada que al principi es fa divertida i amena ja que el ritme es molt mes baix i el fet de poder utilitzar els braços per pujar, ajuda a descarregar les cames, però que quant portàvem 10 minuts per aquelles roques es convertia en un mur que semblava que no s’acabava mai i aquí es va notar als que son corredors de muntanya i als que som corredors de pista o de zones amb menys pendents…

En aquests quilometres de pujada vaig perdre unes quantes posicions però no m’importava, ja que sàvia que estava en un terreny desconegut i que aquest tipus de pujades no era el meu punt fort. Calia no tornar-se boig i conservar forces pel descens.

Amb aquesta mentalitat, vaig arribar a Sant Jeroni, gaudint d’unes vistes espectaculars de Montserrat arribo al cim i hem posen la polsera que indica que ja l’hem coronat. Ara ja tot es baixada! Toca gaudir i recuperar sensacions de velocitat. I ràpidament ens posem en un bon ritme però no es el suficient com per atrapar als altres corredors. Sembla que la forta pujada i un dolor que arrastro de fa dies a la cintura, no hem permet córrer tot el que voldria . Aguanto un parell de quilometres fins que decideixo prendrem el segon gel al veure que m’atrapen un grup de 3 corredors.

Montserratskyrace

Desprès de prendrem el gel, m’enganxo a aquest grup i ja no el deixo, estic recuperant sensacions i de mica en mica el cos va agafant velocitat i oblidant el dolor. El descens es impressionant, els camins son tècnics, ràpids i vertiginosos. Cal tenir els 120% dels sentits en els peus ja que el cansament i el terreny comencen a donar algunes sorpreses. Ara ja el meu ritme es més fort que aquest grup que abans m’ha atrapat i de mica en mica els començo a passar.

Amb aquestes sensacions i anant atrapant corredors, arribo el tercer avituallament on hem trobo 3 o 4 corredors més recuperant forces. Segurament han forçat molt durant la baixada i ara tenen la necessitat de veure i menjar per a no tenir rampes. I es que molts dels corredors capdavanters no portaven líquids per reduir el pes, cosa que es comprenc ja que no es una cursa llarga, però que es va fer notar perquè des del segon al tercer avituallament es feia la part més dura de la cursa i hi havien 10 quilometres de distancia. Això devia produir una fatiga i carrega al cos que pràcticament obligava a veure i menjar en el últim avituallament a aquells que no portaven res.

En el meu cas ho portava tot a sobre i vaig passar per l’avituallament com a qui l’esta perseguint un dòberman pel mig del bosc i nomes esta enfocat en escapar-se. Ja durant tota la cursa vaig anar bevent del camelbak i de tant en tant prenent algun gel. En aquest punt hem vaig prendre el tercer i últim gel. Ara ja nomes quedaven 4 quilometres i arribàvem a meta.

En aquests quilometres ja no hem van atrapar cap dels corredors que tenia per darrera, nomes algun de la cursa de 15 quilometres que estava mes fresc i portava un ritme més intens. Així doncs el descens final es va convertir en un bon premi, baixant al meu ritme, gaudint de les pedres, corbes i de les vistes de Monistrol de Montserrat, entrant al poble i arribant sol a la línia de meta. Al final, cursa finalitzada en 2 hores 49 minuts en 31 posició.

Molt content per la cursa realitzada, a estat un mati perfecte, organització, recorregut impressionant, avituallaments , voluntaris, tot a funcionat a la perfecció i no hi ha dubte de que aquesta cursa quedarà gravada a la meva ment com una de les millors curses i la primera cursa de Montserrat que he fet.