NOTICIES
CursesTrail
 Croniques
Croniques de les curses realitzades...
Curses trail
 Planol curses
Planol interactiu de les curses...
Calendari
Cursa Sant Vicenç de Castellet

Són les 7:30 del mati de diumenge i com ja quasi es fa habitual, sona el despertador. Si senyor la primera cursa del 2015 ja es aquí!

Hem vesteixo, esmorzo unes galetes de xocolata amb un bon cafè, agafo les bambes i material per la cursa i cap al cotxe direcció a Igualada a trobar-me amb els companys de l’equip. Un cop a Igualada, ens posem tots en un cotxe i ens dirigim cap a Sant Vicenç de Castellet. Avui sembla que serà un dia boirós i tot indica que caldrà abrigar-se.

Pel camí anem comentant la jugada, la nostra companya la Clara ja ha fet un tast del circuit i ens explica alguns dels detalls a tenir en compte. A mes a mes com sempre que ens trobem, anem comentant les curses que volem fer, com anem d’entrenaments, material…. Al cotxe nomes es parla de Trailrunning!

Cursa Sant Vicenç de Castellet

Arribem a Sant Vicenç i aparquem en una esplanada molt a prop de la meta i anem a buscar la bossa del corredor hi ha confirmar que estem a la cursa. Aquest cop la bossa del corredor, ens porta com a sorpresa un buf del circuit ARCS, m’encanta que hem regalin coses diferents que pugui anar aprofitant pels entrenaments i curses, no se perquè però tinc bones vibracions amb aquesta cursa.

Ens canviem i escalfem pel mig del poble pel que sembla ser el carrer principal, després tornem a meta i ja ens col•loquem amb la resta de corredors per començar la cursa.

Comença la cursa i la gent surt a esprint com si fos una cursa de 100 metres! Anem a un ritme de 3:50min per quilòmetre… Jo intento no seguir el ritme i posar-me en el que tinc jo, però inconscientment apreto ja que se que a la primera pujada es farà un tap i si no tinc una bona posició ja haure perdut molt de temps que després serà impossible recuperar. Apreto les dents i m’enfilo tot el que puc fins agafar una bona posició entre els 30-40 primers.

Aquest esprint es realitza des de la meta fins sortir del poble a on trobarem les primeres pujades i arribarem al primer mur de la cursa, una pujada amb molta pendent on s’havia d’anar d’un en un. Un cop arribats a dalt, començava un tram de 4-5 quilometres de pujades i baixades per corriols bastant tècnics on es podia anar avançant ràpidament i on mes o menys ens anàvem col•locant segons el nostre nivell fins arribar al quilòmetre 6,9 on trobàvem el gran muro de la cursa. Una pujada per la serralada des d’on es veia tota la pujada fins al cim. Unes vistes espectaculars tot i la boira! En aquesta pujada ens vam acabar de posar a lloc i vam tenir d’apretar de valent ja que sabíem que al arribar al cim, ja nomes quedava baixada i una petita pujada entre mig.

La baixada va ser frenètica, corriols molt tècnics, d’aquells que l’aigua a anat dibuixant com un canal i s’ha d’anar baixant entre passes i salts de costat a costat del camí. A més a més amb una miqueta de fang encara es va fer mes dificultosa i alhora divertida la baixada. Per la gent que sap moure’s en aquest tipus de terreny, era la situació ideal per avançar posicions i agafar velocitat per catapultar-se cap a meta.

Un cop finalitzada la baixada, ens trobem ràpidament amb Sant Vicenç de Castellet i entrant pel carrer que començava la cursa veiem la meta a uns 400-500 metres. Recta final per fer el últim esprint i finalitzar la que per a mi a estat la millor cursa de les Anbaso.

Finalitzo la cursa en la 29 posició. Un cop a meta, el avituallament es molt complet i amb la sorpresa de que en comptes de botifarrada, tenim hamburguesada. Cursa espectacular, rapida i tècnica, tot el circuit molt ben senyalitzat i molt bon ambient a Sant Vicenç de Castellet!