NOTICIES
CursesTrail
 Croniques
Croniques de les curses realitzades...
Curses trail
 Planol curses
Planol interactiu de les curses...
Calendari
Cursa Botifarunner

No hi ha res com anar a dormir el dia abans de la cursa amb la noticia de que ha nevat a la muntanya on aniràs a córrer a l’endemà! I es que el dissabte abans de la cursa, va estar nevant a la Llacuna i es presentava una cursa entretinguda pel diumenge.

Em llevo aquest cop a casa els pares, ja que al estar a mig camí, vaig decidir anar-hi per aprofitar el viatge i per poder descansar una mica més abans de la cursa. Així no calia llevar-se molt d’hora, ja que estava a 15-20 min de la cursa. Esmorzo una poma, galetes amb xocolata, i un parell de torrades amb melmelada. Avui toca carregar les piles per afrontar una carrera que es preveu serà dura.

Agafo el cotxe i hem dirigeixo cap a la Llacuna traspassant les muntanyes per les que tantes vegades e sortit a entrenar, la música de la radio i el sol que fa, m’animen. Fa bon dia, correm a prop de casa, hem trobaré a gent que conec i hem vindran a gravar amb la càmera, que mes es pot demanar¿?

Cursa Botifarunner

Arribo a la Llacuna i ràpidament els voluntaris ja m’indiquen on puc aparcar. Encara falta 1 hora però ja esta tot ple de cotxes! Serà per la pròpia cursa o per les famoses botifarres de la Llacuna que hi ha tanta gent? M’enfilo cap al centre del poble i a la plaça de l’església hi ha la zona de la meta i carpes de l’organització. Agafo el dorsal no sense agafar una mica de gana també ja que al costat ja estan preparant les botifarres que ens esperen al finalitzar la cursa… no se si córrer o agafar una cadira i posar-me a esmorzar XD.

De camí cap al cotxe a canviar-me hem trobo a una amiga de l’institut la Cristina i un company de feina, això de córrer amb gent que et coneix es un bon al•licient per donar-ho tot. Hem canvio i escalfant encara hem trobo a mes gent de Capellades… Sembla que ens hem reunit tots avui, però ja no hi ha mes temps per parlar, toca començar a córrer!

A la meta, l’ambient es espectacular. Uns 300 corredors estem concentrats en aquesta bonica plaça envoltada d’edificis antics. Ara ja, tota la carn i “les botifarres” ja estan a la graella! Comença la cursa!!

Sortim del centre del poble i ràpidament ens allunyem de les cases direcció cap a la muntanya. El primer tram de 2 quilometres es bastant pla, primer per asfalt i després per pistes. Als 2 quilometres ens comencem a endinsar en boscos i ens trobem la primera pujada de la cursa cap al punt més alt del recorregut. Una pujada continua però amb pendent mitjana que ens permet anar corrent als que ens veiem amb suficients forces i així poder fer ràpidament aquests 350 metres de pujada fins arribar al cim en el quilòmetre 5.

La temperatura es baixa i fins i tot hi ha una mica de mantell de neu i gel que cobreix la muntanya. Al anar dels primers, hem trobo els tolls d’aigua congelats i vaig sentint el crac del gel que es trenca amb els nostres passos. La baixada es produeix per pista i algun corriol, bastant ràpids i amb espai suficient per avançar, en aquest punt hem prenc un petit gel amb cafeïna al quilòmetre 8. Ràpidament ens dirigim cap al segon mur de la cursa.

Aquesta segona pujada es de 100 metres, i es del mateix tipus que la primera però menys pedregosa. O sigui que es pot fer corrent i amb poc temps s’arriba al segon cim del recorregut. Desprès tenim una baixada mes tècnica i amb mes corriols que l’anterior.

Tot seguit anem fent petits trams plans i amb alguna petit pujada fins arribar a la tercera pujada d’uns 150 metres i la que té mes pendent de la cursa, una pujada que pràcticament ens obliga a caminar en algun tram i anar amb més calma. La muntanya va posant a tothom al seu lloc i cada vegada es van distanciant més els grupets de corredors.

La penúltima pujada es d’uns 100 metres i també la puc fer corrent, abans però en els 2 avituallaments que m’he trobat, he begut aigua i isotònica per agafar forces. Els voluntaris i la situació dels avituallaments estan perfectes per no perdre gens de temps. Realment pots veure i continuar la cursa sense perdre pràcticament cap segon.

Arribem al tram final, ja sentim la musica, gent del poble… estem a punt de fer l’ultima pujada del recorregut, jo hem prenc el segon gel per agafar forces. La gent s’ha col•locat al principi de la pujada d’uns 150 metres, els nens i no tant nens criden animant als corredors, sembla que estiguem fent una cursa de les èpiques!! Ens enfilem muntanya amunt i preparem per fer l’últim descens.

Desprès d’arribar al cim, començo a baixar per un corriol i mentre baixo començo a donar-me compte que fa una estona que no veig cap cinta del recorregut, arribo a una cruïlla i els meus temors s’han complert. Me equivocat de camí!!! A l’últim tram de la cursa!!! Torno a pujar per on venia en-rabientat per el fallo i arribant a dalt de tot altre cop, hem trobo tot de corredors perduts baixant pel mateix camí… Els i dic que anem malament i tornem a pujar però per sorpresa l’ultima cinta que hi ha sembla que indica aquest camí!!

Tornem a la cruïlla sense senyalitzar i jo estic segur que ens hem equivocat, però no ens podem rendir… agafo el camí de l’esquerra i començo a baixar la muntanya, tots els altres corredors hem segueixen i anem comentant que un si s’equivoca es fallo seu, però quant tants corredors s’equivoquen es que algú no estava del tot ben senyalitzat… Desprès d’uns 400 metres arribem a una altra cruïlla amb l’últim control de la cursa, aviso al control que hi ha algo mal senyalitzat i hem comenten que no som els primers que ens perdem…

La sensació de desengany i impotència s’apoderen de mi, tot l’esforç fet, perdut en pocs segons… però acabo la cursa fent una bona baixada i caient 2 cops per patinades i per un tronc amb ganes de gresca… Al final acabo en la 14 posició però sabent que anava el 10 o 11 i que tot i el bon temps fet, encara hauria pogut ser millor si no hagués tingut aquest fallo a l’últim tram. Intento veure la part positiva, he arribat fort al final de la cursa i els gels m’han anat bé, hem veig preparat per fer la primera marató i perdre’s també es part del joc. Aquest cop m’ha tocat a mi però seguim sumant quilometres i experiència per a fer-ho millor a la pròxima!