NOTICIES
CursesTrail
 Croniques
Croniques de les curses realitzades...
Curses trail
 Planol curses
Planol interactiu de les curses...
Calendari
Cursa Aguilar de Segarra

Arriba el cap de setmana, i trencant la rutina toca cursa el dissabte 14 de febrer. I es que aquest cop la cursa que realitzarem a Aguilar de Segarra es disputaré en dissabte!

M’aixeco a les 8, esmorzo una barreta energètica de xocolata i plàtan, un parell de galetes de xocolata, una poma i un got de llet amb cacau. Agafo la roba de recanvi, bambes de trailrunning i hem poso les malles i equitació per la cursa.

A les 8:45 arriba el meu company d’equip el Franc i agafem el cotxe direcció Manresa per la C-25. En poc menys de 15-20 minuts arribem a l’aparcament de terra habilitat per als corredors i acompanyats. Nomes arribar ja es noten les vibracions de ser una cursa amb afluència! Carpes de Scott i Four Factors, ens donen la benvinguda juntament amb una espectacular meta patrocinada per Scott Challenge.

Agafem el dorsal que per sorpresa meva m’ha tocat el número 1 !! Ens fem el típic selfie de postureo amb la meta, xerrem amb alguns corredors que coneixem i ens canviem per anar a escalfar i preparar-nos per la sortida.

Cursa Aguilar de Segarra

L’ambient es el de final de campionats i curses importants, tots els millors corredors de les Anbaso es troben en aquesta cursa, es el moment definitiu, avui ens i juguem quedar mes amunt o mes avall en el ranking. Ens col•loquem a la sortida, serà una sortida molt intensa i ràpida. L’espai no es molt ampli i tots volen sortir des de primera línia. Jo hem situo el mes endavant possible, estic com a la cinquena línia de corredors. Hem diferencio de la resta ja que porto una maleta, i es que per a mi aquesta cursa es part del meu entrenament per a fer curses de llarga distancia que es l’objectiu d’aquest any.

Comença la cursa i ens posem pràcticament a esprint, les Anbaso es caracteritzen per ser molt ràpides i tècniques, aquesta cursa no podia ser menys… Ràpidament ens endinsem en zona boscosa i comencem a córrer al voltant del curs d’un riu. En aquest punt, ja hem trobo la primera víctima d’aquesta sortida tant apretada i intensa, un corredor s’ha caigut en una zona amb pedres i cridaven l’assistència. Veure el company a terra hem recorda que estic fent això per gaudir i encara que es difícil no deixar-se emportar per la resta, intento no arriscar-me massa i agafar el meu ritme de mica en mica.

Traspassem el curs del riu i comencem la primera pujada de la cursa, uns 150 metres de pujada amb molta pendent. Després de la pujada arriba una mica de corriols i pistes rapides on podem agafar distancia i col•locar-nos amb el grup del nostre nivell fins que arribem a la segona pujada al quilòmetre 8. Senyora pujada de més de 200 metres, pujada doble ja que primer fas un tram de 150 metres i tot seguit un altre d’uns 100 metres més. En aquest punt si arribes a dalt amb forces ja tens una gran part de la cursa feta i pots forçar a la baixada per avançar posicions.

Les baixades tècniques i rapides com dona gust de córrer, sense grava i amb una bona visibilitat per a poder anticipar la millor petjada i baixar el mes ràpid possible. En algun tram ens vam trobar fang fruit de les restes de la nevada de la setmana anterior, però això encara va posar un punt més de diversió i tècnica a la cursa. Desprès de la baixada, vam trobar algun petit tram de pista i asfalt on els que son corredors de fons com li dic jo, van poder apretar les dents i treure fruit de córrer una estona per pla. Però ràpidament vam arribar a l’ultima pujada d’uns 100 metres la que ens va tornar a recordar que estàvem fent una cursa de muntanya. Ens enfilem per una forta pendent fins arribar a l’últim gran cim de la cursa i comencem els últims 2,3 quilometres de baixada fins a la meta. Aquesta ultima baixada esta bastant enfangada i atrapo a bastants corredors que afluixen el ritme per no relliscar amb el fang i pel cansament.

Arribem a l’últim tram de la cursa amb una pujadeta d’uns 40 metres amb poca pendent cosa que fa que la puguem pujar corrent i just després ja arribem per un corriol amb baixada a la fantàstica meta de la Scott Challenge amb el gran marcador indicant el nostre temps.

Cursa espectacular i molt ràpida, en els 3 avituallaments que vaig trobar, els voluntaris perfectes i atents a les necessitats dels corredors, el recorregut ben senyalitzat i el avituallament final molt bé amb la botifarrada, menjar, beguda i zona amb taules i cadires per descansar.